Y aquí lo que puede ser la clave de que el adelantamiento fue legal...
If you read the FIA regulations
http://www.fia.com/resources/documents/1653003624__Appendix_H_a.pdf (Article 4) you will find that a single waved yellow flag is represented by a 4Hz flashing board and a double waved yellow flag is represented by an 8Hz flashing board.
Only yellow/blue/red/white/green flags are flashing lights. The boards can also display other signals "Light panels may be used to form visual representations of the yellow with red stripes flag, Safety Car board or other signals" but there is no stipulation that these must flash.
So we should be clear, if it was a yellow flag it HAD to be flashing. It was NOT flashing, it appeared to be yellow due to the onboard camera resolution/exposure but it was infact a SOLID yellow/red slipper surface flag. No cover up, no conspiracy, no bad stewarding just complete misunderstanding of the rules by a lot of people.
Además en el volante de Vettel figuraba que no había bandera amarilla...
Y no pasa nada, Alonso es un crack pero quedó solo 2º con un coche que de media no es ni para ser 6... Creo que es para estar más que orgulloso y no buscar excusas.
Y una vez más voy a recordar lo de los contactos, son muy importante, Vettel no solo tenía que quedar 8º... Si no que delante suyo no estuviese ningun compi lo cual ya estamos metiendo a como poco 4 pilotos más... vamos que incluso 12º le hubiese valido... Si es que va sobrado. O rompia o era imposible, y ha tenido la suerte de tener 2 golpazos y que el coche no se viese afectado más que esteticamente, increible.